StartLab vydal prvú slovenskú učebnicu crowdfundingu
Nie je tajomstvom, že na Slovensku máme veľa šikovných ľudí, organizácií a iniciatív. Pripravujú zmysluplné projekty a vyrábajú produkty s pridanou hodnotou, no mnoho z nich naráža na zásadný problém. Nedostatok finančných prostriedkov ich brzdí v tom, aby unikátne nápady dokázali zrealizovať a pretaviť do praxe. Pomocnú ruku im už od roku 2015 podáva StartLab, ktorý zastrešuje Nadácia Centra pre filantropiu.
O tom, že naša platforma je skutočne miestom pre podporu dobrých vecí, svedčí niekoľko faktov. Počas minulého roka sme zaznamenali nielen rastúci počet podporovateľov či priemernej výšky príspevku, ale aj rekordný počet nových kampaní. Kým v roku 2015, v ktorom naša platforma začala pôsobiť na trhu, ich bolo spustených 19, vlani toto číslo stúplo na 322.
Na neustále rastúci záujem Slovákov o verejnoprospešné projekty, ktorý je podľa nášho názoru odrazom čoraz silnejšej občianskej spoločnosti, sme sa rozhodli zareagovať vydaním prvej slovenskej crowdfundingovej učebnice. Ide o praktického sprievodcu pre každého, kto má dobrý projekt a hľadá naň peniaze.
Všetky informácie, ktoré čitateľ v knihe nájde, vychádzajú z našich dlhoročných skúseností a praxe. To znamená, že po jej prelistovaní autor spozná nielen efektívne metódy a nástroje, ktoré mu môžu pomôcť zrealizovať kampaň, ale nájde v nej aj prehľad chýb, ktorým by sa mal v snahe dosiahnuť úspech oblúkom vyhnúť.
Keďže autorom odporúčame mať kampaň starostlivo pripravenú a verejnosť žiadať o príspevok až v poslednej fáze, kráčali sme touto cestou aj my. Učebnicu sme mali napísanú, zeditovanú a zalomenú a prostredníctvom kampane na našej platforme sme hľadali už len financie na jej vydanie. Sami sme to nečakali, no nakoniec sa nám za pár týždňov podarilo vyzbierať neuveriteľných 15-tisíc eur.
Keďže ide o viac než dvojnásobok pôvodne nastavenej cieľovej sumy, rozhodli sme sa, že okrem kníhkupectiev doručíme pomôcku aj do 450 knižníc, škôl a kultúrnych inštitúcií. Samozrejme sme nezabudli ani na našich 490 podporovateľov, ktorí bez ktorých by sme náš zámer nedokázali zrealizovať. Kniha pristála v ich poštových schránkach ešte pred Vianocami. Do kníhkupectiev Martinus, ktorý bol zároveň matchingovým partnerom kampane, sa dostane vo februári.